czwartek, 26 sierpnia 2010

Witam Wszystkich

Nazywam się o. Mariusz Michalik i urodziłem się 2 maja 1967 r. w Nysie. Swoje dzieciństwo oraz  młodość spędziłem na Górnym Śląsku, mieszkając w Chełmie Śląskim i Tychach. Święcenia kapłańskie przyjąłem 5 kwietnia 1997 r. z rąk ks. bp Ireneja Bilyka OSBE w obrządku wschodnim, w kościele seminaryjnym w Nysie. Dzięki pozwoleniu Stolicy Apostolskiej, posiadam prawo birytualizmu, co pozwala mi sprawować Sakramenty w obrządkach łacińskim i greckim. Jestem zakonnikiem i od 30 listopada 1997 r. należę do Misyjnego Towarzystwa św. Andrzeja Apostoła, którego siedziba znajduje się w Ivano-Frankivsku (dawniej Stanisławów). Spędziłem na Ukrainie 12 lat, podczas których studiowałem, pracowałem w duszpasterstwie i jako Przełożony Zgromadzenia (przez 7 lat), wybudowałem 2 domy zakonne wraz z niewielkimi kościołami. Następnych 5 lat poświęciłem organizacji duszpasterstwa dla emigrantów z byłego ZSRR w północnych Włoszech. Na terenie czterech diecezji (Padova, Vicenza, Belluno, Chioggia) zorganizowałem 12 wspólnot greko-katolickich. Pracując w referacie do spraw duszpasterstwa emigrantów, włączyłem się w pomoc Kościołowi na terenach misyjnych. Od roku przebywam na Sri Lance i służę miejscowemu Kościołowi, wykonując obowiązki asystenta Rektora do spraw organizacyjno-ekonomicznych w Niższym Seminarium Duchownym św. Pawła w Marawila.

1 komentarz:

  1. Witaj Wielki Мisjonarze .
    W końcu znalazłem Cie w INTERNECIE .
    -------------------------------------
    Prawie wszystkie wiadomości słyszałem O tobie przed 2006 .
    Ale mam w przeszłości juz to Życie na Ukrainie. Czas na podsumowanie . Powiem tak - bylo BARDZO ciężko ale znakomicie ciekawo - za to Bogu chwałę i Dzięki Tobie skladam. Absolwent WMSD w Lublinie - Czerwony dyplom .
    Mam rodzinę i Syn .
    Życzę owocnej Pracy w nowym , pięknym Kraju .
    Tesknie za OAZA Nowego Zycia, :)


    Brat Paweł - MZSAA -
    mieszkaniec Jerozolimy - Nov. 2014
    Witalij Apelbaum

    OdpowiedzUsuń